یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

بازسازی ساختمان

۱۳ بازديد

پروان دکور

بازسازی در حفاظت از معماری عبارت است از بازسازی نمونه اولیه آثار معماری آسیب دیده یا تخریب شده، بناهای تاریخی یا بخش هایی از ساختمان ها. بازسازی ساختمان ها برای قرن ها یک امر رایج بوده است. منشور ICOMOS Burra، "بازسازی" را به عنوان بازگرداندن یک ساختمان آسیب دیده به وضعیت شناخته شده قبلی با معرفی مواد جدید تعریف می کند. این به مفاهیم معماری مرمت (ترمیم بافت ساختمان موجود) و حفظ (جلوگیری از پوسیدگی بیشتر) مربوط می شود، که در آن گسترده ترین شکل بازسازی ایجاد یک ماکت از یک ساختمان تخریب شده است.
با توجه به نکات گفته شده باید اهمیت بازسازی ساختمان را متوجه شده باشید. برای درک بهتر موضوع ادامه مقاله را مطالعه کنید.


به طور دقیق تر، مانند استانداردهای کشور  "بازسازی" عبارت است از "عمل یا فرآیند به تصویر کشیدن، با استفاده از ساخت و ساز جدید، شکل، ویژگی ها، و جزئیات یک سایت، منظره، که بازمانده نشده است. ساختمان، سازه یا شیئی به منظور تکرار نمودن ظاهر آن در یک دوره زمانی خاص و در مکان تاریخی خود.»



بازسازی «ساختار ارواح» رابرت ونتوری در دادگاه فرانکلین خانه بنجامین فرانکلین، به عنوان بخشی از پارک ملی تاریخی استقلال، در فیلادلفیا، پنسیلوانیا. مفهوم طراحی، از آنجایی که در سایت‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفت، ناشی از اطلاعات ناکافی برای بازسازی دقیق خانه بود، و در عوض تصمیم گرفته شد که صرفاً آن را پیشنهاد کند.
ممکن است دلایل مختلفی برای ساخت یک ساختمان یا ایجاد یک ساختمان یا سازه ماکت وجود داشته باشد.

گاهی نتیجه تخریب بناهای تاریخی است که توسط ساکنان منطقه به عنوان آسیب زا تجربه می شود، مانند جنگ، اشتباهات برنامه ریزی و تخریب با انگیزه های سیاسی، گاهی اوقات صرفاً نتیجه بلایای طبیعی است. به عنوان مثال می توان به یونگدینگمن (دروازه شهر پکن که به طور موقت قربانی ترافیک شد)، کمپین سنت مارک در ونیز (فروپاشی در سال 1902)، خانه سر سیاه (ریگا)، دروازه ایبری و کلیسای کوچک و کلیسای جامع مسیح ناجی در مسکو (تخریب شده توسط) اشاره کرد. دستور ژوزف استالین)، Dresden Frauen*******che و Semperoper در درسدن (در پایان جنگ جهانی دوم بمباران شد). یک نمونه مشخصاً شناخته شده، بازسازی مرکز شهر تاریخی ورشو پس از سال 1945 است. شهر قدیمی و قلعه سلطنتی در آغاز جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده بودند. پس از قیام ورشو در سال 1944، به طور سیستماتیک توسط سربازان آلمانی با خاک یکسان شد. بازسازی مرکز تاریخی ورشو (به عنوان مثال، کلیسای جامع سنت جان، کلیسای سنت کازیمیرز، قلعه Ujazdów) و، به عنوان مثال، ماکت ساخته شده از Stari Most. در موستار (بوسنی هرزگوین) با تایید رسمی یونسکو مواجه شده اند.

زمان‌های دیگر، بازسازی‌هایی در مورد مکان‌هایی انجام می‌شود که اهمیت تاریخی و فرهنگی تا مدت‌ها پس از تخریب آن شناخته نشده بود، که در آمریکای شمالی رایج است، به‌ویژه با توجه به تاریخ اولیه آن. به عنوان مثال می توان به بازسازی ویلیامزبورگ مستعمره در ویرجینیا، بازسازی سازه های متعدد در پارک ملی تاریخی استقلال در فیلادلفیا، و پارک تاریخی فورت ویلیام در انتاریو، کانادا اشاره کرد.

انواع بازسازی


شهر قدیمی فرانکفورت جدید (پروژه Dom-Römer) در فرانکفورت آم ماین. نمونه ای از بازسازی "مخلوط".

قلعه ایلین دونان، اسکاتلند، نمونه ای از بازسازی «مدل شده».
رویکردهای مختلفی برای بازسازی وجود دارد که از نظر درجه وفاداری به اصل و حساسیت به اجرا متفاوت است. در معماری، گئورگ مورش بازسازی را به عنوان "روش علمی استخراج منابع برای بازسازی چیزهایی که از بین رفته اند، بدون توجه به زمانی که از آن زمان گذشته است" توصیف می کند.[5]

بازسازی واقعی به بازسازیی گفته می‌شود که با استفاده از مواد مشابه و همان روش‌های ممکن پس از تحقیقات گسترده منبع انجام شود. اغلب از اجزای اصلی موجود استفاده می شود. این نوع بازسازی را می توان بیش از هر چیز در ساختمان های مهم فرهنگی و تاریخی یافت، که سپس به عنوان اشیایی برای تماشا و استفاده به عنوان موزه استفاده می شود. نمونه ای از آن تکمیل کلیسای جامع کلن است که سرانجام در اواخر قرن نوزدهم زمانی که نقشه های اولیه ساخت و ساز کشف شد و آنها دنبال شدند، تکمیل شد.

بازسازی مدل‌سازی‌شده، بازسازی‌ای است که اینطور نیست به دلیل کمبود منابع، شرایط لازم برای وفاداری به نسخه اصلی را برآورده کنید. مثال‌های معمولی عبارتند از، برای مثال، زمانی که فقط پلان‌های نما یا مستندات تصویری ساختمان‌ها حفظ می‌شوند - بقیه اطلاعات لازم تا آنجا که ممکن است با مقایسه آن با اشیاء مشابه معاصر "باز اختراع" می‌شوند. این نوع بازسازی «خلاقانه جدید»، همراه با تخیل فراوان، اوج شکوفایی خود را به ویژه در تاریخ گرایی (با نئورومانسک، نئوگوتیک، نئو رنسانس و نئوباروک) داشت. بسیاری از قلعه‌های نئوگوتیک از بقایای قلعه‌های قرون وسطایی مانند قلعه هوهن شوانگاو، قلعه ایلین دونان، اسکاتلند، قلعه هوهنزولرن و بسیاری دیگر تا ثلث اول قرن بیستم ایجاد شده‌اند.

بازسازی تکراری شکلی از بازسازی است که به دلایل کارکردگرایانه در خدمت تقلید (نه: تفسیر)، حفظ یا تولید یک سبک (تاریخی‌شده) است، اما با کاربری متفاوت است و دیگر ربطی به ساختمان اصلی یا قدیمی ندارد. (به عنوان مثال: Nikolaiviertel ساخته شده در برلین در دوران GDR).
بازسازی تفسیری بر اساس منابع تاریخی طرح جدیدی ایجاد می کند. ساختمان‌ها یا بخش‌هایی از ساختمان‌ها ایجاد می‌شوند که با شخصیت و برداشت کلی از اصل مطابقت دارند، بدون اینکه تلاشی برای کپی کردن یک به یک انجام شود. به عنوان مثال می توان به Prinzipalmarkt در مونستر یا الحاقات به فرانکفورت رومربرگ اشاره کرد. نماها و شیروانی‌های خانه‌ها تا حدی بازطراحی شدند، اما تصور کلی از بازار حفظ شد. این روش برگرفته از روتوش خنثی به عنوان یک ترمیم مدرن است. این امر آرزوهای بازسازی را با بازگرداندن تصور کلی از یک مکان بدون نگرانی در مورد اصالت در اطراف ماکت ها برآورده می کند.
بازسازی های آموزشی: در ارتباط با توسعه مکان های کاوش های باستان شناسی به پارک های موضوعی آموزشی، بازسازی سازه های باستانی چشمگیر مانند دیوارهای شهر، دروازه های شهر، معابد، ویلاها یا قلعه ها.

ماکت های تجربی بخشی از باستان شناسی تجربی هستند. نمونهای از این قلعه گوئدلون است که از سال 1997 تنها با استفاده از تکنیک ها و مصالح قرن سیزدهم به منظور تحقیق در مورد روش و مدت ساخت در دست ساخت است. پردیس گالی یکی دیگر از پروژه های ساختمانی برای ساخت یک شهر صومعه قرون وسطایی بر اساس طرح صومعه سنت گالن است. اینها ساختمان هایی هستند که قبلاً وجود نداشتند، تمرکز بر جنبه تحقیقاتی است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.